Veelgestelde Vragen over Energielevering

Lees hier het antwoord op veelgestelde vragen over energielevering door Energie Dongen en overstappen.

Hoe kan ik overstappen?

Klik op het logo en u komt bij onze leverancier OM|nieuwe energie. U kunt hier ook uw voorschotbedrag berekenen. Energie Dongen verzorgt  de overstap en neemt contact met u op.

Wat kan ik doen als mijn energiecontract nog doorloopt?
U kunt zich nu al aanmelden bij OM|nieuwe energie of Energie Dongen. Bij uw aanmelding kunt u aangeven vanaf wanneer u energie van OM|nieuwe energie af wil gaan nemen. Uw contract bij uw huidige leverancier wordt door ons opgezegd en stopt daarmee aan het einde van de looptijd.

 

Zegt OM|nieuwe energie mijn contract op bij mijn huidige leverancier?
Energie Dongen zegt uw contract bij uw huidige leverancier op, mits deze is aangesloten bij het CCP. Dit is een landelijke database met al uw contractgegevens.

 

Neemt OM|nieuwe energie de boete over?
OM|nieuwe energie neemt geen boetes over van uw huidige leverancier.

 

Hanteert OM|nieuwe energie opzegboetes?
Wettelijk is het leveranciers toegestaan om een opzegvergoeding in rekening te brengen. Afhankelijk van de looptijd wordt er per product een boete in rekening gebracht van €25 tot €125

 

Kan ik mijn contract kosteloos annuleren?
U kunt binnen twee weken kosteloos uw contract annuleren.

 

Hoe wordt mijn voorschotnota bepaald?
Uw voorschotnota wordt bepaald op basis van de gegevens die u bij aanmelding opgeeft. Het wordt berekend op basis van de netwerkkosten, het contract(tarief) en het historische jaarverbruik. Het is te allen tijde mogelijk om wijzigingen door te geven; bijvoorbeeld als u zonnepanelen plaatst en uw stroomverbruik omlaag gaat. Mail dan naar energie@energiedongen.nl of bel 0162-238000.

 

Hoe geef ik mijn meterstanden door?
Bij start van energielevering door Energie Dongen wordt u eenmalig gevraagd de meterstanden door te geven. Vervolgens is de netbeheerder verantwoordelijk voor het opnemen van de meterstanden. De meterstanden worden één keer per jaar opgenomen of, als uw geen slimme meter heeft, u krijgt het verzoek deze door te geven.

 

Wanneer krijg ik mijn jaarafrekening?
Zodra de jaarmeterstanden via de netbeheerder bekend zijn sturen wij de jaarafrekening.

 

Hoe betaal ik mijn nota’s?
U betaalt via een automatische incasso. Dit gebeurt vooraf, rond de eerste van de maand.

 

Krijg ik een aparte rekening van de netbeheerder?
U krijgt maar één nota, incl. de netbeheerkosten van Energie Dongen.

 

Hoe geef ik wijzigingen door?
Energie Dongen heeft een servicedesk voor OM|nieuwe energie ingericht waaraan u al uw vragen kunt stellen en wijzigingen kunt doorgeven. Deze is op werkdagen te bereiken tussen 8.30 uur en 12.00 uur op telefoonnummer 0162-23800 of energie@energiedongen.nl.  Minister Goselinglaan 8 (Casade-gebouw)

 

Welke prijs krijg ik terug voor geleverde energie?
De prijs die u terugkrijgt is gelijk aan de inkoopsprijs.

 

Ben ik verplicht een slimme meter te laten plaatsen?
De overheid heeft bepaald dat deze verplichting gaat komen. Op dit moment kunt u een slimme meter desgewenst nog weigeren.

 

Wat zijn de tarieven?
De prijzen liggen 0.25  cent per kWh onder de prijs van de regioleverancier.
De tarieven voor een variabel contract worden in januari en juli vastgesteld. Deze zijn hier (onder Tarieven) te vinden.
De tarieven voor de vaste contracten van 1, 2 of 3 jaar worden maandelijks vastgesteld op basis van de energie-inkoop. Als lid van OM|nieuwe energie ontvangt Energie Dongen maandelijks de tarieven; deze zijn hier (onder Tarieven) te vinden.

 

Kan ik in conflict komen met de netbeheerder?
Nee, dit is niet het geval.

 

Kan ik zonder stroom/gas komen te zitten?
Nee. De energieleveranciers hebben afgesproken dat huishoudens bij overstappen geen hinder mogen ondervinden; u bent verzekerd van energie.

Deel op Twitter
Deel op Facebook
Overige berichten